V současné době již celá řada automobilek nabízí modely FlexiFuel tj. vozidla která jsou schopna jezdit na směs 85% bioethanolu z obnovitelných zdrojů a 15% benzínu. Jedná se o ekologickou alternativu paliva pro benzínové motory.

Mezi nejznámější výrobce automobilu s FlexiFuel technologií patří Ford, Volvo, Saab a celá řada dalších. Rovněž česká Škoda Auto nabízí ve Švédsku jeden z modelů Octavia s technolgoií FlexiFuel.

Jaké jsou hlavní nevýhody pohonu na palivo E85 ? Především  je zde klasická otázka typu "vejce vers. slepice". Nových automobilů s technologií FlexiFuel se v Evropě mimo Švédsko a Francii se prodává relativně málo protože čerpací stanice zatím E85 málo kde nabízí  (v ČR pravděpodobně jož od roku 2009). Naopak čerpací stanice palivo E85 moc nenabízí, protože je na trhu zatím príliš málo vozidel, která by u nich mohla načerpat E85. Jaké by bylo  optimální řešení tohoto dilema ?  Co kdyby bylo možné relativně levným a dostupným způsobem rozšířit možnosti všech benzínových vozidel s elektronicky řízeným vstřikováním paliva (zpravidla od r. 1992) tak aby tyto mohly kdykoliv natankovat E85 pokud bude k dispozici a zároveň kdykoliv pokračovat na své klasické palivo? (benzín popř. LPG/CNG/bioplyn) ?

Ve skutečnosti toto řešení již naše společnost nabízí všem majitelům benzínových vozidel (zatím kromě přímého vstřiku FSI) a sice ve formě přídavné řídicí jednotky europecon-flex.

Ceny za tuto jednoduchou a vratnou úpravu (při prodeji vozidla přídavnou jednotku jednoduše vyndáte z vozidla a nainstalujete do nového vozu) začínají již na 6000,- Kč bez DPH.

Jaké jsou hlavní výhody využití bioethanolu resp. E85  pro pohon zážehových motorů? 

 

  • Biopalivo z obnovitelných zdrojů (rostliny)
  • výroba a spalování nezvyšuje skleníkový efekt
  • Nabízí palivo s vysokým oktanovým číslem za nízkou cenu jako alternativa k jedovatým aditivům paliva
  • Směs bioethanolu s 15% benzínu lze použít u všech zážehových motorů s relativně nenáročnou úpravou
  • Bioethanol je biologicky odbouratelná bez škodlivých vlivů na životní prostředí
  • Signifikantním způsobem snižuje škodlivé emise z výfukových plynů
  • Vysoký obsah kyslíku snižuje úrověn kysličníku uhelnatého o 25-30%  ve výfukových plynech
  • Snižuje emise uhlovodíků
  • Snižuje emise oxydů dusíku až o 20%
  • Na bázi výpočtu plného životního cyklu snižuje ethanol produkci CO2 až o 100%
  • Vysoký podíl ethanolu v palivu snižuje emise organických sloučenin o  30% a více (způsobujících tvorbu ozonu)
  • Zvyšuje oktanové číslo a snižuje emise karcinogenního benzenu a butadienu o více než 50%
  • Signifikantní sníženi dioxodu síry i pevných částic

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací