Jistě se divíte proč jste o bypasových filtrech dosud nic neslyšeli ?
Chcete se předem informovat u výrobce/prodejce Vašeho vozu nebo u Vašeho automechanika?
Jejich odpověď je z 99% předem jistá a zcela pochopitelná, ptáte se proč?
- výrobci automobilů jsou velmi těsně provázání s ropným průmyslem
- obrat většiny autoservisů je až z 40% tvořen z prodeje či ze servisování motorového oleje a filtrů
- odpověď proto bude buď:
"neznám a nedoporučuji" a nebo to přece nemůže fungovat"
Příjde Vám to neuvěřitelné? O tom že bypasové (obtokové) mikrofiltry olejů skutečně fungují vědí velmi dobře jak výrobci automobilů tak motorových olejů již několik desítek roků, ovšem z pochopitelných důvodů toto nechtějí veřejně připustit.
Příklady ze sousedního Německa naleznete např. v těchto článcích v originálním znění ZDF1 a ZDF2
Z obsahu z obou výše odkazovaných článků:
- Ferrari s výkonem 400PS bez nutnosti výměny oleje (instalován bypasový filtr oleje)
- Taxikář Matthias Schmidt s vozidlem Mercedes ujel 150.000km bez výměny oleje a vybavil proto všech svých 20 vozidel bypasovým mikrofiltrem oleje (každý rok jeho vozidla ujedou několik miliónů km)
- Reakce výrobce vozidla je přesto zamítavá
- byl úmyslně proveden test, který měl záměrně prokázat "neúčinnost" bypasových mikrofiltrů, zkušební mechanik předem očekával že se motor během cca. 60.000km zadře, motorový olej však i při 150.000km díky bypasovému mikrofiltru vykazoval naprostou funkčnost a mohl být i nadále bez výměny oleje ve voze používán. Olej byl i po těchto kilometrech dle laboratorních výsledků naprosto v pořádku
- Německá televizní stanice ZDF již před 16 roky ověřila a prokázala funkčnost bypasových mikrofiltrů. Redakce ZDF v roce 1990 zakoupila nový VW Golf , nechala instalovat bypsový mikrofiltr oleje a bez výměny oleje s ním najezdila 2 roky více než 100.000 km. Po dokončení testu byl motor rozebrán institucí DEKRA která zjistila že motor je jako nový. Zástupci výrobce vozu však k tomuto odmítli podat vysvětlení (dle oficielních vyjádření výrobce vozidla i výrobce motorových olejů totiž NEMOHOU fungovat) a odmítli tel. stanici poskytnout k tomuto tématu interview. Proč výrobci automobilů neušetří zákazníkům zbytečné utrácení peněz za výměnu motorového oleje? Jejich písemná odpověd byla: "z nasazení bypasového mikrofiltru nemá zákazník žádný užitek a proto ho nenabízíme"
- Městské dopravní podniky v SRN "Pinneberger Verkehrsgesellschaft": s úspěchem bypasové mikrofiltry oleje používají. Po prověření autobusu který s mikrofiltrem ujel za 7 roků po Hamburgu přes 500.000km bez výměny oleje rozšířili jejich nasazení na celý dopravní podnik. První 4 roky prováděli pravidelné laboratorní testy motorového oleje, jelikož zjistili že olej je stále v pořádku používají tyto mikrofiltry i nadále. V interview potvrzuje zodpovědný zástupce dopravních podniků že s motory dosud nebyly naprosto žádné problémy
-----------------------
Upozornění: někteří "odborníci" stále argumentují že aditiva se spotřebovávají a olej tudíž zestárne a ztrácí své vlastnosti a mikrofiltrace prý tak nemá smysl. Ve skutečnosti při každé výměě filtrační vložky zaroveň dolejete ca. 0.3 litrů oleje čímž se doplní evt. "spotřebovaná" aditiva. Životnost motoru se tím skutečně značně prodlouží.