Obecně se dá říci, že přestavět na rostlinný olej lze každý naftový motor. Je to pouze otázka peněz a podstoupeného rizika. Nejčastěji používaným rostlinným olejem pro pohon motorů je olej řepkový, slunečnicový, sojový (i když ten není zcela vhodný). S vhodnou přestavbovou sadou lze jezdit dokonce i na palmový olej nebo palmový či kafilerní tuk!
Pro přestavbu na rostlinný olej nevhodná (resp. s vyšším rizikem) jsou čerpadla značek Lucas, CAV, Stanadyne, RotoDiesel nebo Delphi.
Rozhodujícím faktorem pro to, zda je auto vhodné k přestavbě na rostlinný olej a pro volbu systému přestavby, je typ vstřikovacího čerpadla. Obecně platí pravidlo, že čím je technologie motoru vyspělejší (=čím je motor modernější), tím je přestavba obtížnější, tzn. zvyšuje se cena a podstoupené riziko.
Nejvhodnější na přestavby na rostlinný olej jsou vozy s řadovými čerpadly. Jedná se zejména o automobily Mercedes Benz do roku výroby ca 2000 (je potřeba se ale ujistit u každého konkrétního modelu). Tato vozidla se dají celkem jednoduše a s minimálním rizikem přestavět na rostlinný olej l pomocí naší jednonádržové sady.
Stejně tak jsou vhodné starší dieselové nebo turbodieselové motory se vstřikovacím čerpadlem Bosch. I zde je možné v omezené míře použít naši jednonádržovou přestavbovou sadu na rostlinný olej.
U motorů TDI je obyčejně vhodnější nasadit naši dvounádržovou sadu.
Nejnáročnější z hlediska přestavby na rostlinný olej jsou motory vybavené technologií PD (Pumpe-Düse, čerpadlo-tryska) a zejména Common Rail (CR). Zde je nezbytnout podmínkou použití dvounádržového systému. I tak je používání rostlinného oleje u motorů CR poměrně riskantní. (Je obecně známo, že tyto technologie jsou velmi citlivé i na kvalitu nafty, natož rostlinného oleje).
V současné době intenzivně vyvíjíme řídící jednotku, která by umožňovala bezpečnější používání RO i v motorech CR.
Riziko poškození motoru se dá výrazně snížit ředěním rostlinného oleje naftou či bionaftou. U jednonádržových a dvounádržových systémů doporučujeme přimíchat do RO podle potřeby v létě 5-10 % nafty, v zimě 20 % i více. U použití se systémy common rail doporučujeme přimíchávat 40 % i více (pokud nejsou vybaveny naší poslední řídící jednotkou, ale jen běžnou 2N sadou).
Vždy ale záleží na konkrétním modelu, konkrétních podmínkách - výše uvedené berte prosím jen pro základní orientaci.