Ano, pokud je s rostlinným olejem zacházeno rozumně. Rozumné zacházení spočívá v následujících bodech:

  1. Podle potřeby přimíchávat do rostlinného oleje naftu/bionaftu. Některé motory mají klidný a vyrovnaný chod i se 100% olejem, některé se zklidní až při přilití 2-5 l (bio-)nafty na nádrž.
  2. V zimě je lepší podíl (bio)nafty ještě zvýšit. Vždy je potřeba se rozhodnout až podle konkrétní situace – podle snadnosti nastartování, plynulosti chodu motoru, atp.
  3. Pokud používáte použitý rostlinný olej, je bezpodmínečně nutné, aby byl velmi dobře přefiltrováný. Jemnost filtrace by měla dosahovat 0,5 mikronu. Vpřípadě použití hrubších filtrů hrozí poškození motoru!
  4. Zkraťte interval výměny motorového oleje. Drobnými netěsnostmi dochází k průniku paliva do motorového oleje. To platí i u nafty. Nafta se ovšem, na rozdíl od rostlinného oleje, z motorového oleje z větší části odpaří. Rostlinný olej v motorovém oleji zůstává, přičemž časem může dojít k jeho polymerizaci. Důsledkem může být vážné poškození motoru.
    Alternativou může být instalace našeho bypassového filtru. Ten dokáže část proniklého rostlinného oleje a hlavně vody zachytit. V případě jeho nasazení lze ponechat interval výměny motorového oleje v původní délce.
    Ideální je nechat si v průběhu prvního cyklu po instalaci naší přestavbové sady udělat laboratorní rozbor oleje, který jediný může bezpečně říci, zda je motorový olej ještě v pořádku, nebo zda je ho nutné vyměnit.

Krátce po tom, co začnete jezdit na rostlinný olej, může dojít k zanesení palivového filtru. Rostlinný olej totiž velmi dobře rozpouští nečistoty, které se usadily v palivovém systému Vašeho vozu. Tyto pak zanesou a ucpou hlavní palivový filtr. Doporučujeme s sebou vozit náhradní palivový filtr a klíč na jeho výměnu!

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací